Музика, як засіб всебічного розвитку дитини

«У горі і радості, у праці та на відпочинку - музика завжди з людиною. Вона так увійшла в наше життя, що її приймають як щось належне, як повітря, яким ми дихаємо не замислюючись, не помічаючи... На скільки б біднішим став би світ, втративши своєрідність мови, яка допомагає людям краще розуміти один одного»,- відзначив композитор Шостакович Д. Д.

Аматорами і знавцями музики не народжуються, підкреслював композитор, а стають. Чим раніше музика увійде в життя людини, тим глибше і точніше це мистецтво займе місце в її душі.
Психологи відзначають, велика частина придбаного період раннього дитинства засвоюється дуже швидко і запам'ятовується на довгі роки, часом до кінця життя.
Вже відомо, що найкраще виявляються музичні здібності. Два основні показники музикальності, емоційна чуйність і музичний слух, проявляються в перших же місяцях життя дитини. Малюк здатний емоційно відгукуватися на веселу або спокійну музику. Він зосереджується, затихає, якщо чує звуки колискової. Коли лунає весела, танцювальна мелодія, змінюється вираз його обличчя, пожвавлюється рух.
Науковцями встановлено: дитина здатна розрізняти звуки по їх висоті вже в перші місяці свого життя. Особливо очевидний цей факт, у тих, хто стали професійними музикантами. Вражаючі здібності проявив Моцарт у чотири роки, він грав на органі, скрипці, а в п'ять років вже створював перші твори.
Загальне музичне виховання має відповідати основним вимогам: бути загальним, що охоплює всіх дітей, і всебічним, тобто гармонійно розвивати всі сторони формування особистості дитини.Часто дорослі ставлять запитання: «Навіщо долучати дитину до музики, якщо у неї немає яскравих проявів?».Висновки про музичність дитини можна робити лише після того, як вона отримає правильне і належне музичне виховання та навчання.
Вплив музики об'єднує дітей в єдиному переживанні, стає засобом спілкування між дітьми. Вплив музики спонукає їх до «чудової здатності радіти за інших, переживати за чужу долю, як за свою».Дитина, спілкуючись з музикою, розвивається всебічно, вдосконалюється фізичний вигляд дитини, встановлюються гармонійні зв'язки.
У процесі співу розвивається не тільки музичний слух, але і співочий голос, а, отже, і голосовий руховий апарат.Музично ритмічні рухи спонукають до правильної постави, координації рухів, їх гнучкості й пластичності.Вплив музики на різнобічний розвиток та формування особистості дитини забезпечується завдяки тісному взаємозв'язку естетичного виховання з моральним, розумовим та фізичним.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.