Регулюємо кількість цукру в раціоні дітей

цукор у дітейБагато сучасних батьків щодня зіштовхуються з проблемою контролю кількості цукру, що споживають наші діти разом з їжею й напоями, а також під час перекусів. Ось кілька порад, як контролювати кількість цукру, що надходить в організм дітей.










Отже, скільки цукру дозволяється дітям?

Це залежить від віку дитини й від того, наскільки вона активна. Як правило, треба прагнути до того, щоб дитина отримувала не більше 5–10 % щоденної норми калорій за рахунок доданого цукру. Для шестирічної дитини ця кількість повинна становити приблизно 16–25 грамів на день або від до 4 до 6-ти чайних ложок цукру. Для дванадцятирічної дитини кількість споживаного цукру може становити 20–40 грамів на день або від 5 до 10-ти чайних ложок. Діти (й дорослі), які активно займаються фізичними вправами, можуть дозволити собі вживати цукор на рівні верхнього припустимого рівня, тому що їх м'язи, як правило, швидко переробляють цукор, який надходить, в енергію. Діти, які дотримуються малорухливого способу життя, повинні орієнтуватись на нижню межу.

У яких продуктах дитячого раціону найбільше цукру?

На додаток до очевидних джерел, таких як солодка газована вода, цукерки та інші десертні продукти харчування, мюслі – це ще одне велике джерело доданого цукру. Сніданки з вівсяних пластівців без будь-яких добавок або вівсяна каша власного приготування мають низький рівень цукру.

Йогурт – це також здоровий вибір батьків. Існує багато торгових марок, що пропонують йогурт спеціально для дітей. Проте більшість із запропонованих йогуртів у невеликій ємності містять від 8 до 10-ти грамів цукру (або половину денної норми). Привчайте дітей їсти йогурт без добавок, а для солодощів у нього можна додавати нарізані фрукти або яблучне пюре.

Нарешті, хоча технічно вважається, що у фруктових соках немає доданого цукру, це ще одне його значне джерело з низьким вмістом корисних речовин у раціоні дітей. У дітей, які п'ють фруктові соки, підвищений ризик розвитку цукрового діабету другого типу. У дітей, які їдять фрукти, цей ризик менше. Тому нехай діти їдять фрукти та п'ють воду!

Яку ще шкоду завдає цукор дитячому організму, крім карієсу й ожиріння?

Один з найсерйозніших негативних ефектів від переїдання цукру полягає в тому, що більш здорова й поживна їжа залишається поза раціоном дитини. Мало хто з дітей вибере апельсин замість тістечка або бутерброд з вершковим маслом замість шоколадного батончика. Утім, як і дорослі люди. Тому негативні ефекти дієти з високим вмістом цукру пов'язані не тільки з підвищенням ризику розвитку ожиріння та цукрового діабету другого типу, а й з втраченими можливостями: діти не отримують із продуктів такі поживні речовини, як білки, вітаміни, мікроелементи, антиоксиданти та ін. Крім того, діти виробляють звички в їжі, які потім підуть за ними і в доросле життя.

Чи існують в продажу натуральні підсолоджувачі, безпечні для дітей?

Натуральні підсолоджувачі, такі як мед, кленовий сироп і сироп агави, містять, фактично, таку ж кількість цукру, як білий рафінований цукор. Незважаючи на те що вони можуть містити деякі додаткові поживні речовини, їх, насправді, дуже мало й мало для того, щоби значно вплинути на ваше харчування. Якщо вам подобаються натуральні підсолоджувачі, це прекрасно (особливо, мед). Але важливо бути настільки ж помірним в їх споживанні, як і в споживанні перероблених підсолоджувачів.

Зі штучними підсолоджувачами є цілий ряд проблем. Найостанніші дослідження показують, що штучні підсолоджувачі, навіть якщо вони не містять калорії, усе одно сприяють збільшенню ваги, тому що негативно впливають на бактерії кішківника. Замість того щоб давати дітям підсолоджувачі з нульовою калорійністю, ми принесемо їм велику користь, якщо розповімо, що солодощі – це те, чого ми чекаємо з нетерпінням, як рідкісне задоволення, а не те, що нам потрібно (або ми повинні) їсти щодня або з кожним прийомом їжі. Ця здорова звичка стане їм у пригоді протягом усього життя!

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.